Van visie en ambitie naar (visuele) merkidentiteit en brand story
Van visie en ambitie naar (visuele) merkidentiteit en brand story
Patrick Wieggers heeft Marketing en Communicatie gestudeerd en daarnaast Grafische Vormgeving.
Zijn passie ligt in het realiseren van een concept. Vanuit een systematische analyse, de zoektocht naar de drijfveren van de medewerkers en markt komen tot een gedragen advies om een merk te positioneren.
Na lange tijd bij Broad Horizon (en de rechtsvoorgangers) gewerkt te hebben, waar hij brand-marketeer was, heeft hij besloten dat het tijd was om zijn vleugels uit te slaan. Hij wil zijn kennis en ervaring met Studio Sterk Merk inzetten voor verschillende bedrijven en vooral een rol spelen in de beginfase of herontwerp (restyle) fase van een merk.
Studio Sterk Merk 2011-2020
Vanaf de start heeft ontwerpbureau Studio Sterk Merk voor veel aansprekende klanten logo’s ontworpen, huisstijlen en websites gemaakt; en daarnaast alle mogelijke toepassingen, zoals posters, flyers, reclamedrukwerk, boekomslagen, visitekaartjes, briefpapier en uiteenlopende digitale uitingen en -materialen ontworpen. Vanaf het begin is het uitgangspunt achter alle ontwerpen geweest dat ze optimaal uitdrukking geven aan de merk identiteit en het merkverhaal van een opdrachtgever of campagne boodschap.
In 2011 is Studio Sterk Merk gestart als samenwerking tussen Patrick Wieggers en Erik van Oijen. Een ontwerpbureau gespecialiseerd in communicatie en corporate identity. Patrick en Erik hebben dit bedrijf opgezet naast een vaste dienstbetrekking.
In 2021 heeft Patrick Wieggers besloten om zich volledig op Studio Sterk Merk te richten.